Un regard froid – Violence

From “Devoir. Génétique. Violence. Hiérarchie” available on NSN Records n-s-n.org/ The track starts slow. It gets violent and abusive. It dies alone. Like your existence. “Devoir. Génétique. Violence. Hiérarchie” is a movement away from sonic sexual melancholia, towards a more confrontative rythmn and vocal oriented weltschmerz. A power tools electronics outburst chanelling all the reasons why […]

Continue reading

ANA – ORDER THE DVD

“The best experimental film I have ever seen.” -Marian Dora (Director of Cannibal and Melancholie der Engel) “A crushing and suffocating work of art.” -Alexandre Fontaine Rousseau, 24 Images ORDER THE DVD NOW! LIMITED EDITION OF 500! 20€ + SHIPPING (Shipping costs are calculated to offer the best possible rates) Along with the full uncut film, this […]

Continue reading

ANA – Pre-order the DVD!

PRE-ORDER THE DVD NOW! LIMITED EDITION OF 500! RELEASE AND SHIPPING DATE: MARCH 15TH 2016 20€ + SHIPPING – AVAILABLE WORLDWIDE Along with the full uncut film, this special edition includes: – 49 minutes soundtrack on CD by Pierre-Marc Tremblay (Akitsa, Âmes Sanglantes, Contrepoison), Frédéric Arbour (Stärker, Visions, Havan) and Riccardo Lucchesi (Carnal Veil, Souffle); – […]

Continue reading

Rapport final – Lamashtu 2007-2015

Cette transmission sera la dernière sous le nom de Lamashtu. 2015 fut une année marquée par l’accomplissement de plusieurs objectifs et projets de longue haleine. Ce travail m’a mené à des réflexions quant au cadre de création et de diffusion que je veux m’imposer. Une chose est claire, la structure « Lamashtu » et ses stratégies ne […]

Continue reading

24 Images – Entrevue et critique

J’ai eu l’immense plaisir et privilège de donner une entrevue à Alexandre Fontaine-Rousseau dans le cadre du dossier Son+Image de la revue 24 Images (No. 174, Octobre-Novembre 2015). La discussion aborde ma pratique de vidéaste en relation avec la musique, plus particulièrement la culture industrielle et la performance bruitiste. On y retrouve également une critique […]

Continue reading